Wednesday, December 31, 2014

Day 2 (6/12) Ueno to Nagano

Seawal jam 8.30 pagi semua telah berkumpul dan bersedia untuk meneruskan perjalanan ke destinasi berikutnya iaitu Nagano. Setelah check out kami bergerak semula ke Ueno Station. Oleh kerana masih banyak waktu sementara menunggu train berikutnya ke Nagano, kami sekadar lepak di dalam station.

Perjalanan ke Nagano memakan masa kira-kira 1.30 jam. Pemandangan diluar amat cantik terutamanya apabila memasuki kawasan perkampungan dan masing2 excited bila nampak bandar yang dilitupi salji di Karuizawa.

Sampai di Nagano kira-kira jam 1.00 petang. Cuaca memang agak sejuk iaitu kira-kira 2-3C. Singgah sebentar di Tourist Info Counter. Untuk pergi ke Nozawa mungkin agak suntuk. Oleh itu kami membuat keputusan pergi terus ke Hotel yang terletak betul2 diluar stesen Nagano, hanya perlu melintas jalan. Kali ni saiz bilik agak besar berbanding di Ueno. Kami menginap di Abest Hotel Nagano.

Oleh kerana tiada perancangan khusus hari ni, kami sekadar berjalan2 di sekitar bandar dan menuju ke arah Zenkoji Temple yang merupakan salah satu tarikan utama di sini. Sambil bersiar2 dalam cuaca sejuk kami menikmati pemandangan indah yang mana sebahagiannya telah dilitupi salji yang memutih. Setelah puas berjalan kami terus balik ke bilik untuk makan malam,

Sempat juga berjalan2 diwaktu malam untuk mencari sarung tangan dan stokin untuk persediaan esok.

No comments:

Post a Comment