Thursday, January 8, 2015

Day 5 (9/12) Disneyland Tokyo

Seawal 7 pagi semua sudah berkumpul dilobi untuk menikmati kota keriangan Disneyland yang dikatakan antara Disneyland yang terbaik didunia. Tepat jam 7.30 pagi, shuttle yand disediakan oleh pihak hotel telah membawa kami ke Disneyland. Perjalanan ke Disneyland mengambil masa tidak sampai 15 minit. Ketika kami sampai, cuaca memang sejuk, ditambah dengan angin yang bertiup. Walaupun belum dibuka, orang ramai sudah mula beratir dipintu masuk. Jangan lupa dapatkan sesalinan peta dari staff yang sedang menyapu sampah. Sementara beratur, boleh buat perancangan nak pergi lokasi mana apabila pintu dibuka.

Kami sepakat untuk membuat aktiviti mengikut keluarga masing2 dan berjumpa semula di hotel. Agak sukar untuk bergerak dalam kumoulan yang ramai memandangkan kawasan yang luas dan pengunjung yang ramai.

Sebaik masuk, perkara pertama yang dilakukan ialah mencari satu sudut dan menikmati bekalan nasi briyani dan kari ikan yang dibawa. Ingin untuk mengelakkan anak-anak meragam kelaparan. Jika tak menghiraukan kehalalan memang banyak yang boleh dimakan disana termasuk popcorn yang pasti menjadi tarikan anak-anak terutamanya apabila diletakkan dibekas yg cantik.





No comments:

Post a Comment